Paladin
Základní info:
- Paladin, popisovaný také jako svatý bojovník, používá božskou magii společně se svou zručností v umění boje, a tak je z něj obávaný protivník. Paladinové se soustředí hlavně na boj proti nemrtvým, a proto mají několik speciálních schopností, které působí právě jen na nemrtvé, což jim dává při boji s nimi značnou výhodu. Paladin dokáže svou božskou magii soustředit ve třech různých formách. První forma využívá samotnou podstatu boží magie a propůjčuje paladinovi schopnosti/kouzla, které se soustředí na uzdravování a pomoc svým spolubojovníkům. Druhou formou paladinovi svaté síly je síla ochranná. Pomocí ochranné magie ze sebe dokáže paladin vytvořit rytíře, který je schopen ustát nespočet útoků a zranění. A konečně poslední forma paladina je zaměřena na rozprášení protivníka. V této formě soustředí paladin veškerou svou sílu do útoku a stává se tak z něj smrtnostný bojovník.
Dostupné pro rasy:
Horde | Alliance |
Blood Elf | Draenei |
Dwarf | |
Human |
Klady a zápory:
- Klady
- Může obléci všechny druhy zbroje, a dokonce i nejsilnější plátovou zbroj (Plate Armor).
- Může používat většinu zbraní na blízko a nosit štít.
- Má kouzla, kterými dokáže posílit své spolubojovníky.
- Má aury, kterými dokáže posílit svou partu/raid.
- Může léčit své spolubojovníky a popř. je po boji i oživovat.
- Je považován za nejlepšího one-target healera (healování jednoho konkrétního cíle).
- Má kouzlo Divine Shield, kterým se na několik vteřin dokáže udělat nezranitelným.
- Může se obětovat a zachránit jiného spoluhráče od smrti tak, že po paladinově obětování tohoto spoluhráče obklopí neproniknutelná bariéra.
- Je to nejlepší tank proti velkým skupinám nepřátel.
- Má vlastní kouzla, kterými si může vyčarovat pozemního mounta.
- Je závislý na maně, a pokud mu dojde a nemá si ji už jak obnovit, tak je téměř bezmocný.
- Nemůže nosit žádnou střelnou zbraň.
- Jeho healing je slabý, pokud je potřeba healovat více cílů najednou, jelikož nemá žádné plošné healovací kouzlo.
- Jako tank nemá možnost získat tolik životů jako warrior nebo druid.
Zápory
Úloha povolání:
- Meele dps / Tank / Healer
- Paladinova úloha v partě/raidu záleží na jeho rozložení talentů. Paladin může v raidu zastat meele dps, tanka, nebo healera. Základem je vždy partu/raid podpořit pomocí rozdání buffů a zapnutí potřebné aury.
- Retribution strom představujete u paladinameele dps a Vaše úloha je tedy rozdat co největší dávku zranění. Paladin má jako meele dps oproti ostatním dps povoláním výhodu v tom, že je oblečen v Plate armoru, čož mu dává o dost větší šanci na přežití případného napadení nepřítelem. I přesto si však musíte dávat pozor na to, kde stojíte a na koho útočíte, jelikož pokud se pustíte do nepřátel, které na sobě nemá nalákané váš tank, ocitnete se pak většinou rychle mezi mrtvými. Nezapomínejte, že i když jste v partě/raidu jako meele dps, tak stále máte možnost healovat, a i když jsou Vaše healy slabé, tak v případě nouze, pokud jste v nějaké opravdu již krizové situaci, se rozhodně nebraňte nějaký ten heal použít, může se stát, že tím zachráníte celý boj.
- Protection strom z Vás vytvoří tanka, jehož úkolem je nalákat na sebe nepřátele a snažit se o to, aby jejich útoky směřovali jen na Vás, zatímco ostatní členové Vaší party/raidu tím získají dostatek času na to, je zlikvidovat. Používejte své schopnosti na udržení nepřátel tak, aby útočili jen na Vás a sledujte, zda-li se nějaký ten nepřítel nerozhodl pustit se do nějakého jiného člena vaší party/raidu, v takovém případě pak musíte co nejrychleji zareagovat a přetáhnout si ho zpátky na sebe. Paladin má jako tank velkou zásobu kouzel/schopností, naučte se je všechny využívat.
- Zaměření na telentový strom Holy Vás pak řadí do kategorie healer a Vaší hlavní úlohou je udržovat své spolubojovníky naživu a pomocí svých "ochranných" kouzel podporovat partu/raid. Paladinský healer je nejlepší one-target healer (healování jednoho konkrétního cíle), a tak budete často nasazováni na healování tanka. Paladin healer má zásobu více schopností, než jsou jen healovací kouzla, snažte se být partě/raidu užiteční, jak nejvíce to půjde. Paladin je jediný healer, který dokáže ustát útok nepřítele, jelikož je oblečen v Plate armoru, nicméně neriskujte a snažte si od nepřátel udržovat dostatečný odstup.
Zaměření:
Úloha v partě/raidu:
Použitelné zbraně/zbroje:
- Zbraně
- Jednoruční meče (One-handed Swords)
- Dvouruční meče (Two-handed Swords)
- Jednoruční sekery (One-handed Axes)
- Dvouruční sekery (Two-handed Axes)
- Jednoruční palcáty (One-handed Maces)
- Dvouruční palcáty (Two-handed Maces)
- Halapartny (Polearms)
- Látková (Cloth)
- Kožená (Leather)
- Kroužková (Mail)
- Plátová (Plate) [až od 40 lvlu]
- Librams (Svaté knihy)
Zbroje
Schopnosti (Ability) + Talenty (Talents):
Holy (Svatost)
Holy je odvětví zaměřeno na léčení a podporu. Pomocí holy schopností/kouzel dokáže paladin udržovat sebe s vé spolubojovníky naživu a v odbré kondici. Holy je samotnou podstatou paladina, bez které by se neobešel.
Protection (Ochrana)
Protection je zaměřeno, jak již z názvu vyplívá, na ochranu. Nalezneme zde schopnosti, které paladinovi pomáhají v obraně proti nepříteli, odolnosti proti útokům a v poslední řadě také schopnosti podpůrné, které svými efekty perfektně doplňují paladinovu schopnost ochrany.
Retribution (Odplata)
Retribution schopnosti mají za úkol pomoci Vám zlikvidovat Vašeho nepřítele. V tomto odvětví je holy síla obrácena a zaměřena na ničení, takže z paladina dělá smrtonostného bojovníka. Výhoda je v tom, že paladin zraňuje své protivníky nejen svou zbraní, ale ještě navíc holy mogií.
Vlastnosti (Stats):
- Intellect: Každý bod intellectu zvyšuje manu o 15, šanci na kritický zásah kouzly, a dále zvyšuje Vaši regeneraci many a healing.
- Spirit: Zvyšuje rychlost regenerace many a života.
- Mana regeneration: Zvyšuje rychlost regenerace many.
- Spell power: Zvyšuje zranění způsobené kouzly a healing.
- Haste rating: Zvyšuje rychlost Vašeho kouzlení.
- Critical strike rating: Zvyšuje šanci na krirický zásah/heal.
- Strength: Za každý 1 bod strengthu záskáte +2 meele attack power a zároveň Vám zvýší block value (množství physical zranění, které dokážete zblokovat štítem).
- Stamina: Za každý 1 bod staminy záskáte +10 životů (health).
- Armor: Snižuje velikost physical zranění, které dostanete.
- Block: Zvyšuje šanci, že Vaším štítem zblokujete meele nebo ranged útok.
- Dodge: Zvyšuje šanci na vyhnutí se meele útoku.
- Defense: Každý bod defense ratingu zvyšuje Vaši hodnotu dodge, parry a block. Navíc Vašemu nepříteli snižuje šanci na to, že Vás zasáhne a zároveň s tím i snižuje jeho šanci, že se mu oproti Vám povede kritický zásah.
- Expertise: Snižuje šanci Vašeho cíle, že se vyhne (dodge) Vašemu útkou, nebo, že Vám jej vykryje (parry).
- Hit rating: Zvyšuje šanci na zasažení Vašeho cíle.
- Spell power: Zvyšuje zranění způsobené kouzly a healing.
- Strength: Za každý 1 bod strengthe záskáte +2 meele attack power.
- Agility: Za každý 1 bod agility záskáte +2 armor, a zároveň Vám zvýší šanci na kritický zásah a na vyhnutí se útoku (dodge).
- Intellect: Každý bod intellectu zvyšuje manu o 15, šanci na kritický zásah kouzly, a dále zvyšuje Vaši regeneraci many a healing.
- Stamina: Za každý 1 bod staminy záskáte +10 životů (health).
- Attack power: Zvyšuje poškození, které děláte Vaším meele útokem.
- Critical strike rating: Zvyšuje šanci na krirický zásah.
- Hit rating: Zvyšuje šanci na zasažení Vašeho cíle.
- Haste rating: Zvyšuje rychlost Vašich útoků, přesněji, snižuje dobu, za kterou můžete provézt další útok.
- Armor penetration: Snižuje Armor Vašeho cíle, přesněji, dovoluje Vám ignorovat určité množství jeho armoru.
- Expertise: Snižuje šanci Vašeho cíle, že se vyhne (dodge) Vašemu útkou, nebo, že Vám jej vykryje (parry).
- Spell power: Zvyšuje zranění způsobené kouzly a healing.
Jako Paladin se Vaše hlavní vlastnosti mění podle toho, jaké zaměření si zvolíte:
Holy (healer):
Protection (tank):
Retribution (meele dps):
Talent Buildy (Talent Builds):
Talent kalkulátory:
PvE
Holy (healer):
Protection (tank):
Retribution (meele dps):
PvP