Game Info Makro

 

        Makra jsou kombinace příkazů uložených pod jedním tlačítkem, při jehož použití se v jednom okamžiku spustí vámi nadefinované funkce. Můžete je použít kdekoliv kde je třeba provést několik akcí za sebou, nebo u akcí které často opakujete. (Příklad: Jste Ork Warrior a potřebujete zároveň použít Trinket a rasovou vlastnost Blood Fury - vyřešíte makrem. Nebo jste Warlock a potřebujete v duelu naházet protivníkovi všechny DoT-ky (Damage over Time) stiskem jediného tlačítka - vyřešíte makrem V tomto článku vás naučíme makra vytvářet a používat, vrhněme se tedy na to.

Vytvoření makra

Zmáčkněte klávesu Escape, dostanete se do menu, kde kliknete na tlačítko Macros (nebo jednodušeji do chatu napište /macro). Otevře se vám hlavní nabídka makra. Klikněte na tlačítko New a otevře se box napravo, kde vepíšete název makra a vyberete ikonku. Pakliže jste ikonku nevybrali hra makru přidělí nějakou automaticky. Po vytvoření je třeba samotné makro "naprogramovat". To se naučíme dále v článku.

Dělení makra

Maker je nepřeberné množství, a proto je dělíme do pěti velkých skupin.

- Informativní (můžete jimy dát partě/raidu vědět, že vykonáváte nějakou akci, či další užitečné věci)
- Zjednodušující (slouží hlavně k ulehčení práce s kouzly a dalšími akcemi)
- Hromadné akce (příklady jsem psal - Ork, Blood Fury & trinket)
- Časová sekvence (Warlock z příkladu nahoře)
- Zábavné (slouží hlavně pro vaše pobavení)

Dále v článku si ukážeme jak makra "programovat" a řekneme si něco blíže ke skupinám.

 

 Informativní
 

Jako první se podíváme na makra informativní, protože jejich pochopení a používání je pravděpodobně nejjednodušší. V podstatě pouze určují co se řekne při použití nějakého kouzla, nebo akce. Podívejme se ale již na příklady:

Příklad 1. Mág žádá hráče, aby klikli na portál kvůli vytvoření Refreshment Table


/cast Conjure Refreshment
/s Je čas na jídlo, klikněte na portál a najíme se spolu...



Z příkladu je patrno že se před každým příkazem používá lomítko (slash - / ). Příkazem /cast provedem kouzlo, jehož název zadáváme za příkaz /cast (viz. příklad), no a příkaz /s znáte již z chatovacího okénka, znamená say (říci) a provede odeslání klasické zprávy do chatu. Samozřejmě se dají použít i další druhy komunikace jako je /y (yell), /p (party), /g (guild), /ra (raid), /rw (raid warning) a jiné.

Do makra můžeme přidávat samozřejmě i emoce. To si ukážeme na následující příkladu:


/e má hlad..
/cast Conjure Refreshment
/s Pomozte mi vyčarovat stoleček s jídlem, abychom se spolu najedli.



Takže co se zde vyskytlo nového. jako první uvidíte funkci /e (emote), který vypíše v chatu váš nick, v mém případě "aNGElo má hlad" (bez uvozovek). No a co makro provede ? To si již určitě domyslíte. Pro ty co nevědí, tak vězte že makro vypíše aNGELo má hlad, vykouzlí Refrshment a do chatu odešle zprávu Pomozte mi vyčarovat stoleček s jídlem, abychom se spolu najedli.


Příklad 2. Hráč oživuje (Resurrection) mrtvého spoluhráče. Tímto makrem předejdete situaci, kdy začne více hráčů oživovat jeden cíl.


/cast Resurrection
/s Oživuji %t
/t %t je oživený.


V tomto případě jsme objevili novou zkratku a tou je %t, která vypíše jméno vámi označeného hráče (funguje jako proměnná pro ty co se orientují v základech programování). Takže co se stalo tentokrát ? Začali jste oživovat označeného hráče a do chatu se odeslalo upozornění ve tvaru "Oživuji JménoHráče", po jeho oživení se do chatu vypsala oznamovací zpráva "JménoHráče je oživený".

 

 Zjednodušující

V této kategorii se nachází makra, které vám nějakým způsobem ulehčí hraní. Patří sem například makra které za vás vypijí nějaké potiony, navléknou vám nějakou věc, atd...

Příklad:


#showtooltip
/use 13



Příkaz #showtooltip v makrech umožňuje vidět staty trinketu, který je nasazený na slotu 13. Shoowtooltip se dá použít také na spelly. Spodní slot trinketu má číslo 14.

 

Hromadné akce
 

Hromadné akce se používají v případě, že chcete použít více akcí pod jedním tlačítkem (POZOR! - odesílání zpráv do chatu není považováno za akci). Ovšem musíte si pamatovat že v každem takovm makru se může nacházet jen jedan akce s takzvaným Global Coldownem (GCD). Makro ve kterém chcete GCD použít by jste ho měli napsat až na poslední místo. Důvod je prostý, akce s GCD vytvoří časový odstup ve kterém se nemůžou používat akce jiné a tím pádem poruší celý časový řetězec. Pokud přece jen potřebujete v jednom makru víc akcí s GCD, tak vězte že i to jde. Používá se na to takzvaná časová sekvence (castsekvence). Celé si to názorně ukážeme na příkladu z úvodu s naším orkem.


/cast Blood Fury
/use Trinket



Aby makro fungovalo jak má, musíte zadat přesný název předmětu, který chcete použít nebo použít již zmiňovaný způsob slotů. Celý tento příklad funguje v jednom čase, protože ani jedna akce nezpůsobí GCD. Akci bez GCD můžete do makra přidat kolik chcete a na závěr klidně jeden GCD:


/cast Blood Fury
/use 14
/cast Unbreakable Armor
/cast Lichborne
/cast Icebound Fortitude
/cast Horn of Winter


UpozozorŇuji, že všechny spelly z tohot makra jsou od Death Knighta (DK). Prvním stlačením použijeme Blood Fury, druhým aktivujeme náš trinket na slotě 14 (spodní), použijeme spell Unbreakable Armor, dále Lichborne, potom Icebound Fortitude a nakonec použijeme spell s GCD Horn of Winter.
 

Časová sekvence

Co dělá tento tip maker je patrné už z názvu. Spouští spelly v předem zadaném pořadí. jako skvělý případ nám poslouží warlock z úvodu (ten co chce používat víc Dot kouzel pod jedním tlačítkem):

/castsequence Unstable Affliction, Immolate

S takto jednoduchým makrem dokážeme použít spell Unstable Affliction a Immolate v takém pořadí, jako jsou v makru napsané. Na následujícím příkladu toto makro ještě vylepšíme přidáním showtoolTip:

#showtooltip
/castsequence Unstable Affliction, Immolate


Pokud přidáme akci "reset=", můžeme naše akce použít znova, tu je příklad:

#showtooltip
/castsequence reset=Target/Combat Unstable Affliction, Immolate


V tomto případě je použito reset=Target/Combat, což způsobí automatické resetování makra ihned po opuštění combatu. Funkce reset ale může fungovat i v závislosti na čase:

#showtooltip
/castsequence reset=30 Unstable Affliction, Immolate


Makro sa vám po 30 sekundách resetne a vy budete moci znovu použít spelly v takovém pořadí, jaké máte určené.
 

Zábavné

Zábavná makra nejsou ani tak o nějakém zjednodušování, či využití, ale o zábavě při jejich používání (no většina se z nich asi smíchy nepotrhá ale jsou přinejmenším zajímavá ;)).

Hlavně nezapomínejte že všechny zde uvedená makra můžete měnit dle libosti a fantasie.

Libocvolný NON-Combat Pet - vyvolá zvířátko, které systém z vaší kolekce náhodně vybere

/script CallCompanion("CRITTER",math.random(GetNumCompanions("CRITTER")))

Libovolný NON-Combat Pet (seznam) - makro vyvolá zvířátko, které systém vybere z vámi zadaného seznamu.

/castrandom Full Pet Name1, Full Pet Name2, Full Pet Name3

Libovolný mount - rozdílná makra pro letájící a pozemní mounty. Systém sám vybere náhodně z vašeho seznamu. Nejprve se však akcí /dismount, že už nějakého nepoužíváme.

/dismount
/castrandom Black War Kodo, Red Skeletal Warhorse, Black War Raptor, Black War Bear


Libovolný mount - makro s létajícími i pozemními mounty, ze kterého systém jedno vybere. Létající mounta jde použít pouze pokud jste v povolené zoně (flyable), jinak systém použije normálního. Seznam mountů si upravte.

/dismount
/castrandom [flyable] Flying Mount 1, Flying Mount 2, Flying Mount 3
/castrandom Ground Mount 1, Ground Mount 2, Ground Mount 3


Libovolný Polymorph - použije druh polymorphu, který vybere systém

/castrandom Polymorph, Polymorph (Turtle), Polymorph (Black Cat), Polymorph (Pig)